پولیپ بینی

درباره پولیپ بینی

به طور کلی پولیپ بینی توده ای نرم و غیر سرطانی است که بر اثر تورم بسیار زیاد مخاط دستگاه تنفس ایجاد می شوند. این تورم باعث می شود که حفره های بینی و سینوس ها مسدود شوند و فرد با مشکلات تنفسی مواجه گردد. این توده همچون دانه های انگور بوده و می تواند به رنگ های مختلف دیده شود. ( جراح بینی اصفهان )

مخاط در واقع لایه پوشاننده داخل بینی است و با رشد بی رویه آن منجر به ایجاد پولیپ خواهد شد.

پولیپ بینی

علائم پولیپ بینی

به طور کلی پولیپ ها می توانند کوچک یا بزرگ باشند. معمولاً پولیپ های کوچک فاقد علامت خاصی هستند و فرد متوجه آن نمی شود. اما زمانی که رفته رفته اندازه آن بزرگ تر شود ، به تدریج علائم آن نیز ظاهر خواهند شد. از جمله علائم پولیپ های بزرگ عبارتند از :

• مشکلات تنفسی
  • گرفتگی بینی
  • تنفس دهانی و حتی خرخر
  • ترشح در انتهای گلو و حلق
  • ترشح از سوراخ های بینی
  • خشکی دهان
  • داشتن درد در صورت و بینی
  • در برخی موارد حتی ممکن است پولیپ از سوراخ بینی خارج شود و منظره ناخوشایندی ایجاد کند.
  • اگر پولیپ در انتهای بینی قرار داشته باشد ممکن است در داخل دهان آویزان شود.

درمان پولیپ بینی

در ابتدا به منظور درمان پولیپ بینی ، از روش های دارویی استفاده می شود. اگر دارو درمانی در از بین رفتن پولیپ موثر نبود ، جراحی آندوسکوپیک بینی صورت می گیرد.

همچنین برای درمان پولیپ می توان همزمان با انجام جراحی زیبایی بینی اقدام نمود.

هزینه عمل پولیپ بینی

هزینه این عمل بسته به دستمزد هر جراح متفاوت است. همچنین ابتدا بیمار باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مطب خانم دکتر مریم رستمی ، متخصص گوش حلق و بینی و جراح بینی شهرضا ، تماس حاصل فرمایید.

3 × سه =

Call Now Buttonتماس با دکتر