جراحی آندوسکوپی سینوس

جراحی آندوسکوپی سینوس : به طور کلی در هر سمت صورت چهار سینوس وجود دارد و زمانی که این سینوس ها ملتهب و عفونی می شوند ، فرد دچار سینوزیت خواهد شد. این بیماری علائمی همچون ترشحات چرکی بینی و حلق را در پی خواهد داشت و با گرفتگی بینی و احساس درد در سر و صورت همراه است.

معمولا برای درمان سینوزیت دارو تجویز می شود اما چنانچه مدت زمان عفونت تا سه ماه طول بکشد و دارو درمانی موفقیت آمیز نباشد ، انجام جراحی آندوسکوپی سینوس ضرورت پیدا می کند.

جراحی آندوسکوپی سینوس

این جراحی بسته به تشخیص جراح بینی ، تحت بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام می شود. در واقع پیش از رفتن بیمار به اتاق عمل بینی و حفره های سینوس بی حس می شوند. اما در صورتی که بیهوشی کامل نیاز باشد ، پیش از شروع عمل دارو به بیمار تزریق شده و بیمار به خواب رفته تا حین جراحی هیچ دردی احساس نکند.

جراحی آندوسکوپی سینوس با استفاده از دستگاهی به نام آندوسکوپ انجام می شود که لوله ای باریک بوده و از طریق سوراخ های بینی وارد حفره های سینوس می شود. در واقع برای انجام این جراحی نیازی به ایجاد برش نخواهد بود.

در این جراحی پولیپ ها ، انسداد های مخاطی و استخوانی رفع می شوند و هرگونه چرک و بافت ناسالم از حفره های سینوس پاک می شوند. همچنین در صورت نیاز بافت های باریک گشاد می شوند تا فرد راحت تر قادر به نفس کشیدن باشد.

توجه داشته باشید که عمل آندوسکوپی سینوس تنها به منظور درمان انجام نمی شود و گاهاً با هدف تشخیص دقیق بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه جراحی آندوسکوپی سینوس

تعیین هزینه این جراحی پیش از معاینه پزشک میسر نیست. بنابراین بیمار باید ابتدا مورد معاینه پزشک قرار بگیرد و پس از بررسی میزان ایرادات بینی و دستمزد جراح مشخص خواهد شد.

Call Now Buttonتماس با دکتر